כל הפוסטים של אבי

ביטול העלאה אוטומטית של תוסף למשתמשים מסויימים

תוספים, או בשמם הלועזי Add-ons, הנקראים באופן רשמי "יישומים נוספים" הינם הרחבות שניתן להוסיף לתוכנת SAP Business One על מנת להוסיף פונקציונליות. ניתן להגדיר כי תוסף מסויים יעלה באופן אוטומטי אצל משתמשים מסויימים, ואצל משתמש אחרים יעלה באופן ידני (המשתמש באופן יזום צריך להפעילו), או שלא יעלו כלל. כדי לבצע זאת, יש לעקוב אחר ההסברים שלהלן.

ראשית, יש להכנס למערכת עם משתמש בכיר.

כעת, יש להכנס למנהלה -> יישומים נוספים -> ניהול יישומים נוספים.

 

ייפתח מסך המציג את רשימת היישומים הנוספים שמותקנים בחברה שאתם עובדים ב כרגע. ניתן לראות כי היישום "Screen Painter" מוגדר כ"אוטומטי" בשדה "קבוצת ברירת מחדל" (כמובן שלא שכחנו לוודא שהוא מוגדר "פעיל"). משמעות דבר זה היא שאם לא נשחק יותר עם ההגדרות, עבור כל המשתמשים יישום זה יעלה באופן אוטומטי.

עכשיו, נרצה שהיישום הנוסף הזה, Screen Painter, לא יעלה באופן אוטומי כשהמשתמש יוסי נכנס לסאפ (בדוגמא שלנו יש 10 יישומים נוספים אשר מותקנים בחברה, ואנחנו מתעסקים עם אחד מהם – שימו לב שאתם משנים את ההגדרות של היישום הנוסף הנכון).

נכנס ללשונית "העדפות משתמש" במסך ניהול היישומים הנוספים, נבחר את תדי, ובשדה "העדפות" נסמן "הפוך ללא אפשרי". דבר זה יגרום לתוסף לא להיות פעיל עבור תדי – הוא לא יוכל להפעילו. אם נרצה שתדי יוכל להפעיל את התוסף לכשיבחר בזה, נעביר את ההגדרה למצב "ידני", כלומר התוסף לא יעלה כשתדי נכנס לסאפ, אבל אם תדי ירצה להפעיל את התוסף, הוא יוכל להכנס למנהלה->יישומים נוספים->מנהל יישומים נוספים, ולבצע הפעלה יזומה של התוסף.

לא לשכוח ללחוץ על "עדכן" כדי שההגדרות ייכנסו לתוקף.

מחשוב ענן – עכשיו רשמית גם אצל SAP

מחשוב ענן הוא מודל מאוד מעניין לעסקים קטנים, הצובר תאוצה בשנים באחרונות. בדומה לשירות הדואר של Google, מודל זה מציע לעסקים קטנים לרכז את כח המחשוב שלהם ברשת האינטרנט, וכך לגרום לו להיות זמין ונגיש מכל מקום. זאת ועוד, כוח המחשוב הנמצא ברשת האינטרנט נהנה מיתרונות של חוות שרתים מקצועית – גיבוי חשמלי, גיבוי נתונים ותמיכה תשתיתית (IT), וכל זאת — בחבילה אחת ללא התעסקות עם ספקי השירותים שונים. מבחינת בעל העסק, התשלום החודשי לחברת הענן סוגרת את כל הפינות והוא נכנס לשירותים המרוחקים (דואר, CRM, ובמקרה שלנו – SAP) באמצעות חיבור מאובטח ע"ג רשת האינטרנט.

חברת "טריפל סי" חתמה בימים אלו על הסכם חדש לשיתוף פעולה עם סאפ ישראל, במסגרתו תציע את פתרון SAP Business One כשרות בענן. פתרון SAP Business One הפופולארי יוצע כשירות SAAS (תשלום פר שימוש) על גבי ענן החברה. ישראל היא בין המדינות הראשונות בה בחרה סאפ העולמית ביישום מודל ענן זה. השירות מיועד לעסקים קטנים, החל משלושה רשיונות.

המודולים העיקריים של תוכנת SAP Business One הם ניהול פיננסי, מכירות, רכש, ניהול מלאי, תכנון רכש וייצור (MRP), בנקים, וקשרי לקוחות (CRM) ועוד.

יש לציין שמחשוב ענן אינו זר ללקוחות SAP Business One בארץ, משום שזה מיושם כבר ע"י חברת אלגרונט ולה נסיון לא מועט במחשוב ענן בכלל ובעבודה במודל זה עם תוכנת SAP Business One בפרט. צרו איתנו קשר לקבלת הצעה להצטרפות לשירותי ענן של SAP Business One ללא התחייבות.

רשיון Starter

סאפ השיקה רשיון חדש: רשיון Starter.

אם העסק שלך מתעסק אם יותר מדי גליונות אקסל, אם "מערכת המידע" שלך יותר מפריעה מאשר עוזרת לעסק לצמוח, אם התהליכים העסקיים בעסק שלך לא מחוברים זה לזה — עכשיו זה הזמן לשקול מעבר למערכת מידע חזקה בה כל התהליכים מחוברים, מבוקרים ומנוהלים במקום אחד.

חבילת ה Starter מהווה את התמצית של יכולות התוכנה SAP Business One לתחום העסקים הקטנים ומאפשרת הטמעה זריזה של המערכת בארגון.

כמובן שהרשיון זול משמעותית מרשיון ה Professional שנמכר עד היום, ומיועד לעסקים קטנים אשר צריכים 5 רשיונות לכל היותר.

למסמך המלא לחץ כאן.

העברת שנה – הסברים

סאפ ישראל שומרים על רמה גבוהה של שירות ותמיכה לקראת סוף השנה ולאחר פתיחת שנה חדשה.

מדריך למשתמש רשמי של SAP

עם סיום השנה החשבונאית ולקראת השנה הבאה עלינו לטובה, ניתן לבצע תהליך העברת שנה על מנת לשמור על רצף העבודה גם בשנה הבאה. לתוכנת SAP Business One תוכנית העברת שנה אוטומטית אשר תענה על צרכיך ותאפשר לך לעבור בקלות ובמהירות לשנה החדשה.
לאחר ההעברה תוכל להמשיך לעבוד במקביל בחברת היעד ובחברת המקור עד ל "סגירת" השנה הקודמת. ביצוע מסודר של תהליך העברת השנה יסייע לך להתחיל את השנה החדשה במערכת הנה"ח מסודרת, דבר שישפיע על ניהול חשבונותיך לאורך כל השנה. לפיכך, אנו ממליצים לקרוא מדריך זה בעיון לפני ביצוע העברת השנה. העברת השנה של SAP Business One תאפשר לך להעביר נתונים מהחברה הנוכחית אל החברה החדשה בכמה רמות עומק מצטברות.

שינוי בכללי דיווח באיחוד עוסקים

כללי דיווח חדשים באיחוד עוסקים - הודעה מאתר מע"מ

להלן הנחיה חדשה ממע"מ

כאשר חברה המדווחת למע"מ היא חברה באיחוד עוסקים, ובמערכת שלה יש ספק שהוא חבר באיחוד העוסקים, אז בכרטיס הספק של החבר יש להשאיר את השדה "מספר עוסק מאוחד" ושדה "VAT ID No" ריקים.

עד כה ניתן היה לרשום את מספר העוסק המאוחד (שהוא זהה למספר מע"מ של החברה המדווחת), ובהתאם לתקנה החדשה יש לדווח את מספר העוסק המורשה.

כאשר השדות של "ספק עוסק מאוחד" ו "VAT ID No" ריקים מנתונים, המערכת לוקחת את הנתון משדה "מספר עוסק מורשה".

במקרים של רכש מספק שהוא לא חבר באותו איחוד עוסקים של החברה המדווחת, אפשר לדווח את מספר העוסק באיחוד של הספק.

להזכירכם ב- SAP Business One:
מספר עוסק מורשה נלקח לדוח ה- PCN לפי הסדר הבא:

  • מהמסמך במקרה שהוא שונה מהמספר בכרטיס
  • שדה איחוד עוסקים בכרטיס
  • מספר עוסק למעמ
  • מספר עוסק מורשה